SH Media Generic -5

Hvordan en film blir til

Man kan ikke sette spørsmål ved statistikken. En film har 135 prosent større rekkevidde på Facebook enn det et stillbilde har. Film er til for å vekke følelser, og emosjon. Det er også påvist at følelser har dobbel effekt enn det rasjonelle argumenter har ved digital kommunikasjon. 64 prosent av brukere som ser på produktvideoer på Facebook ender opp med å kjøpe produktet senere. Men veien til en god video kan være både skummel og tidkrevende. SH Media har som fokus på å gjøre nettopp denne veien så lys og lett for kunden som overhodet mulig.

 

Vanligvis starter vi med innledende samtaler med kunder. Her tar vi en god prat om hva bedriften gjør, og hva de ønsker å få frem i videoen sin.

Videre begynner den interne planleggingen hos SH Media. Vi setter opp mulige klipp vi MÅ ha, samt hvilke forhold som vær, lokasjon og tid som gjør at bedriftens produkt eller tjeneste blir fremstilt på best mulig måte ut ifra de innledende samtalene.

 

Videre går veien til selve filmingen. Her bruker vi mye tid på å se og observere, samt snakke med arbeidere. Ingen kjenner bedriften bedre enn de som jobber der!

 

Når vi har filmet det som skal til for å lage filmen, går ferden videre til postproduksjon. Her sitter vi i dager og uker og klipper og limer, mikser lyd og gjør filmen om til en helhetlig presentasjon.

Siste steg er feedback fra kunden, og til slutt levering av filmen.

 

Takk for at du deler :-)

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on email